روانشناسی یادگیری و آموزش
دانشگاه شهید چمران اهواز
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی
طرح درس ویژة درسهای تحصیلات تکمیلی دانشگاه
آدرس ایمیل: shehniyailaghm@yahoo.com | مرتبة علمی: استاد | نام و نام خانوادگی استاد: منیجه شهنی ییلاق | |
نیمسال تحصیلی: دوم 99-98 | گروه: روانشناسی | دانشکده: علوم تربیتی و روان شناسی | |
تعداد واحد: 2 | نام درس: روانشناسی یادگیری و آموزش | دورة تحصیلی: دکتری | |
جایگاه درس در برنامة درسی دوره: درس ااصلی | |||
هدف کلی: بررسی انتقادی و تحلیل نظریه های یادگیری و انگیزش | |||
اهداف یادگیری: از دانشجویان انتظار می رود بتوانند ایجاد دیدگاه جامع در مسائل اساسی روان شناسی یادگیری، خودگردانی، خودکارآمدی، حافظه و راهبردهای یادگیری توانایی نقد نظریه های یادگیری توانایی تحلیل ارتباط نظریه های یادگیری با فرایند یادگیری و آموزش تسلط بر مهارت های تفکر انتقادی | |||
رفتار ورودی: دانشجو باید حداقل یک درس روانشناسی یادگیری مقدماتی را گذرانده باشد. | |||
مواد و امکانات آموزشی: 1-فصولی از کتاب های نظریه های یادگیری شانک ، هیلگارد و باور، ساهاکیان ، ویلیس، بلومنفلد، هرگنهان و کدیور 2- جزوه ترجمه شده شهنی یییلاق ا3- استفاده از اسلاید و ویدئو همراه با وویس برای تدریس 4- گزارش کار عملی دانشجو | |||
روش تدریس: 1- سخنرانی 2- بحث 3- کنفرانس دانشجو در خصوص موضوع های جدید در روانشناسی یادگیری | |||
وظایف دانشجو: 1- حضور مرتب در کلاس و توجه به درس و یادداشت برداری از مطالب اسلایدها و شرکت در پرسش و پاسخ 2- مطالعه کتاب ها و جزوه ها 3- انجام کار عملی | |||
شیوه آزمون و ارزیابی: یک امتحان میان ترم و یک امتحان پایان ترم شرکت فعال در کلاس و ارائه کار عملی در درس | |||
منابع درس: کتاب های روانشناسی یادگیری
| |||
هفتة یکم
|
| ||
هفتة دوم
|
| ||
هفتة سوم
2- پرسش و پاسخ از موضوع آموزش داده شده در جلسه قبل
|
| ||
هفتة چهارم
3- نظریه تولمن 4- ارائه مطالب بیشتر با استفاده از پاورپوینت (4 ویدئو آموزشی) 5- جمع بندی 6- تکلیف جلسه بعد |
| ||
هفتة پنجم 1- مروری بر مطالب جلسه قبل 2- نظریه های نوتولمنی ها (سلیگمن، گارسیا، برون و جنکینز، بولس، ویلیامزها، رسکورلا و راتر)
|
| ||
هفتة ششم
5- جمع بندی مطالب
|
| ||
هفتة هفتم
|
| ||
هفتة هشتم
|
| ||
جلسه نهم
|
| ||
جلسه دهم
|
| ||
جلسه یازدهم
|
| ||
جلسه دوازدهم
|
| ||
جلسه سیزدهم
|
| ||
جلسه چهاردهم
|
| ||
جلسه پانزدهم امتحان پایانی |
| ||